2022-07-07 08:58:53

Roditelj i slobodno vrijeme učenika

Školska je pedagoginja Marija Garić provela istraživanje o slobodnom vremenu učenika 2022. godine te ih komparirala s rezultatima iz 1997. godine

„Slobodno vrijeme, ako ga pravilno ne upotrijebimo, može postati opasnije od atomske bombe.“  Pjotr Kapica, ruski fizičar

Ljudski je život protkan raznim odgojnim utjecajima koji ga prate od rođenja do smrti. U njemu sudjeluju brojni činitelji, od kojih sve aktualniji postaju sadržaji i aktivnosti u slobodnom vremenu. Koliko je slobodno vrijeme važno, pokazuju brojna područja u kojima se ono proučava i istražuje – sociološka, psihološka, kriminološka te pedagoška.  Uslijed toga, prisutna je i mnogoznačnost, te pojmovna zamršenost termina, a najizrazitiji među njima su slobodno vrijeme i dokolica.  Iako postoje ta dva termina, teško ih je razgraničiti.

Brojna istraživanja pokazuju kako suvremena bića, pa tako i djeca, traže različite  oblike iživljavanja kroz raznovrsne aktivnosti, prepuštajući se pri tome pasivnosti i besmislenosti.

„Sloboda postaje nesloboda… traži se bijeg u nepoznato, novo, ali bez napora…“ (T. Martinić: Slobodno vrijeme, kriza ili obnova slobode?).

Što škola, kao odgojno središte, može i mora učiniti kako bi djelovanje negativnih faktora svela na minimum? Da bi pedagoška funkcija škole bila usmjerena k pozitivnom načinu življenja, treba razvijati kulturu organiziranog provođenja slobodnog vremena. Važno je osmisliti i ponuditi pojedincu zanimljiv i kvalitetan  sadržaj koji će moći adekvatno iskoristiti kroz neku odgovarajuću aktivnost u slobodnom vremenu.

Razgovarajući s učenicima i uvidom u situaciju, pedagoginja je došla do podataka koji govore da učenici svoje slobodno vrijeme ne provode dovoljno kvalitetno i organizirano. Većina njih ističe da im je dosadno i ne znaju što trebaju raditi. Iz toga je proizišao i glavni problem ovoga rada – ustanoviti utjecaj roditelja na kvalitetno provođenje slobodnog vremena učenika .

Cilj je istraživanja 1997. godine  bio utvrditi u kolikoj mjeri načini i metode roditeljskog utjecaja djeluju  na kvalitetno provođenje slobodnog vremena učenika osnovne škole. Istraživanje provedeno 2022. godine imalo je isti cilj, ali pri obradi rezultata cilj je bio utvrditi u kolikoj se mjeri dobiveni rezultati razlikuju u odnosu na rezultate prije 25 godina.

Detaljne rezultate istraživanja možete pogledati na poveznici:

https://docs.google.com/presentation/d/1ELGSs2OLqWgdjAHZNKifazfkFLGy9qvl/edit?usp=sharing&ouid=104681004803521689045&rtpof=true&sd=true

 

 


Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Velika