Unutar Projekta Republika Hrvatska: Ususret održivom, pravednom i učinkovitom obrazovanju (Projekt) provodi se i Eksperimentalni program „Osnovna škola kao cjelodnevna škola: uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ (Eksperimentalni program). Uz provedbu Eksperimentalnog programa, provedbu infrastrukturnih radova i opremanja, škole koje sudjeluju u Projektu odgovorne su i za (i) identificiranje dionika Projekta i (ii) izradu pojedinačnih planova uključivanja dionika i informiranja o Projektu i primjeni Eksperimentalnog programa.
Uključivanje dionika je proces koji se provodi tijekom cijelog trajanja Projekta te za svaku školu podrazumijeva izradu pojedinačnog Plana uključivanja dionika (Plan) na razini škole koji sadrži smjernice, načine, strategije i metode za uključivanje dionika. Kada je pravilno osmišljen i proveden, Plan podržava razvoj snažnih, konstruktivnih i međusobno uključivih odnosa koji su važni za uspješno upravljanje okolišnim i društvenim rizicima Projekta. Uključivanje dionika najučinkovitije je kada se pokrene u ranoj fazi razvoja Projekta.