Dovršeno je još jedno izdanje školskog projekta „Budimo pismeni“ koji provode učiteljica hrvatskog jezika Monika Grozdanić i knjižničarka Ana Marinić. U projektu su sudjelovali učenici 6.a razreda.
Projekt se, uz manje izmjene, provodi od školske godine 2014./2015., uz dvogodišnju pauzu od 2015. do 2017. godine. Ciljevi su projekta sljedeći:
– usvajanje i uporaba novih riječi u svakodnevnom govoru i pismu:
– promicanje važnosti pismenosti
– učenje novih riječi pomoću rječnika stranih riječi
– razvijanje vještine kreativnog pisanja
– razvijanje vještina dramatizacije
Projekt se ove školske godine provodio od travnja do lipnja, a rad je tekao prilično brzo i dinamično.
Knjižničarka je učenicima tijekom nastave Hrvatskog jezika predstavila nove, nepoznate riječi (čita im njihovo značenje te navodi uporabu u konkretnom primjeru, u rečenicama pronađenima na raznim internetskim portalima).
– riječi sa značenjem te primjerima učenici postavljaju na pano – ukupno 32 riječi (agresija, apel, deficit, delikatan, delirij, dinamičan, dominantan, drevan, empatija, fenomen, gesta, incident, inferioran, inicirati, inovativan, insinuacija, intervencija, kapitulacija, kompromis, konfuzija, kontroverza, kultni, luksuzan, manipulirati, presedan, sabotaža, senzacija, sugerirati, tiranija, transformirati, trofej, utopija).
Nakon predstavljanja svih odabranih riječi, učenici su dobili pisani zadatak – ove su godine imali zadatak napisati pisani sastavak ili igrokaz na slobodnu temu s ciljem točne uporabe najmanje sedamnovonaučenih riječi.
Realizacijom ovog projekta učenici su ostvarili ishod šestog razreda (OŠ HJ A.6.4.
Učenik piše pripovjedne i opisne tekstove prema planu pisanja), a završna aktivnost projekta bio je natjecateljski kviz u digitalnom alatu Kahoot koji je pripremila knjižničarka. U tom završnom kvizu učenici su trebali odgonetnuti točno značenje zadanih riječi koje su imali u projektu. Na taj su se način dobili mjerljivi podaci o uspješnosti projekta.





