Objava

Realizacija školskog projekta „Budimo pismeni“: Od riječi do komentara

2. srpnja 2024. | Vijesti

Projekt se, uz manje izmjene,  provodi od školske godine 2014./2015., uz dvogodišnju pauzu od 2015. do 2017. godine. Ciljevi su projekta sljedeći:

– usvajanje i uporaba novih riječi u svakodnevnom govoru i pismu:

– promicanje važnosti pismenosti

– učenje novih riječi pomoću rječnika stranih riječi

– razvijanje vještine kreativnog pisanja

– razvijanje vještina dramatizacije

Projekt se ove godine provodio u mjesecu svibnju, i to u istom razredu kao i prošle godine. Budući da su učenicima već bile poznate faze projekta, rad je tekao prilično brzo i dinamično.

Knjižničarka je učenicima tijekom nastave Hrvatskog jezika predstavila nove, nepoznate riječi (čita im njihovo značenje te navodi uporabu u konkretnom primjeru, u rečenicama pronađenima na raznim internetskim portalima).
– riječi sa značenjem te primjerima učenici postavljaju na pano – ukupno 22 riječi (anksioznost, anoniman, distrakcija, evaluacija, fenomen, implementacija, interakcija, infrastruktura, individualnost, kontinuirano, koncentracija, marginalizirati, nomofobija, nerealno, opcija, pasivan, produktivnost, resurs, stereotip, transformirati, vještina, vršnjak)

Nakon predstavljanja svih odabranih riječi, učenici su početkom lipnja dobili pisani zadatak – ove su godine imali zadatak napisati komentar od 200 riječi na zadanu temu s ciljem točne uporabe najviše sedam novonaučenih riječi  (prošle su godine učenici napisali i izveli igrokaz s dva prizora na temu ljubav u kojem su trebali upotrijebiti 10 novonaučenih riječi). Realizacijom ovog projekta učenici su ostvarili ishod sedmog razreda (OŠ HJ A.7.4. Učenik piše objektivne pripovjedne tekstove u skladu s temom i prema planu), a u dogovoru s učiteljicom odredili su elemente vrednovanja, stoga im je tijekom odrađivanja kreativnog zadatka bila jasna i rubrika za vrednovanje komentara.

Završna aktivnost projekta bit će provedena početkom rujna u kojem će sudjelovati oba razreda – i razred koji je bio uključen u projekt i razred koji nije bio uključen u projekt kao kontrolna skupina. U tom završnom vrednovanju učenici će rješavati on-line test u kojemu će morati odgonetnuti točno značenje zadanih riječi koje su imali u projektu. Na taj način dobit će se mjerljivi podaci o uspješnosti projekta.

Exif_JPEG_420
Skip to content