Na satu A2 matematike učenici petog razreda sudjelovali su u kreativnoj i poučnoj aktivnosti na temu unije i presjeka skupova. Sat je povezivao matematiku i likovnu kulturu, čime je učenicima omogućeno da apstraktne matematičke pojmove istraže na konkretan, slikovit i stvaralački način.
U uvodnom dijelu sata učenici su ponovili osnovne pojmove o skupovima te su kroz primjere iz svakodnevnog života. Nakon toga, učenici su dobili zadatak da pomoću boja i likovnih materijala prikažu uniju i presjek skupova. Koristeći vodene boje, flomastere, papir različite teksture i pravo jesensko lišće, učenici su stvarali maštovite prikaze skupova koji su osim matematičkog značenja odražavali i nadolazeće godišnje doba – jesen. Na primjer, pomoću lišća su prikazivali elemente koji pripadaju određenim skupovima, dok su miješanjem boja (npr. plava i žuta daju zelenu) primjenjujući znanje iz likovne kulture vizualno pokazivali kako nastaje presjek, tj. zajednički dio dvaju skupova.
Ova je aktivnost potaknula učenike na kreativno izražavanje i logičko razmišljanje, a istovremeno im pomogla da lakše razumiju odnose među skupovima kroz praktičan i vizualan pristup. Spoj matematike i likovnosti pokazao se izuzetno uspješnim jer su učenici s entuzijazmom sudjelovali, međusobno surađivali i razmjenjivali ideje o tome kako najbolje prikazati svoje skupove i njihove presjeke.
Nastavnica Marija Miličević




